Dünya Turuna Hazırlık

Saat sabahın 4’ü…  İşten ayrıldıktan sonra geçen hazırlık günleri, iş atmosferinden daha yorucu oldu. Çok kısa süreye bir çok şey sığdırmaya çalışınca, anca uçuş günü öncesi sabaha karşı bu yazıyı yazmak durumunda kaldım..

Şunu anladım ki, öyle gidiyorum ben demekle gidilmiyormuş. Yapılacak ne çok iş, edilecek ne çok veda varmış.. Bir haftadır çok duygusal moddayım. Aslında ruhum çoktan hazırdı bu yolculuğa. Ama yine de böyle güzel bir yolculuk için bile veda etmek zormuş dostlarına, ailene. Daha aile ile de tam bir vedalaşma yaşamadık. Annem ısrar etti havalimanına gelmek için. Kıramadım.. Yarın bir Yeşilçam karesi bizi bekliyor. Mendil ile gitsem iyi olacak!

Gelelim hazırlık aşamalarına..

Bu gezi için aylarca para biriktirdik azar azar. Ne bulduysak attık kenara. Tabi aynı zamanda ev kredisi ödüyorduk onu da çıkardık aradan.

Alışveriş düşkünü olan ben, bıçak gibi kestim bir şeyler satın almayı. Hep aynı kıyafet ve ayakkabıları giymenin hiç de rahatsız edici bir şey olmadığını anladım.

Dışarıda daha az yemek yedik.

Sabahları işe giderken kahve almayı bıraktım mesela. Üç beş liranın hesabını mı yaptın diyebilir birileri, evet çünkü biriken o üç beş liralarla gittiğimiz yerlerde kahve içmek istiyorum.  Evdeki kahve makinasını şirkete götürdüm, kahveyi orada yapıp içtim.

Bize 3,5 yıldır arkadaşlık eden arabamızı sattık. Zor geldi o kadar zamandan sonra ama yolculuk için bu paraya ihtiyacımız vardı tabi.

Alyanslarımızı sattık, ve hatta tek taş yüzüğümü de. Evet evet yanlış duymadınız! Parmağımızda duracağını, bütçemize katkısı olsun dedik..

İş için gittiğim yurt dışı seyahatlerinde, extra harcamalar yapmayı bıraktım.

Parasal kısım dışında yapılması gereken bir dünya şey varmış meğer;

Aşıları atlamamak gerek. Karaköy’deki seyahat sağlık ofisinde Tifo ve sarı humma aşılarını olduk. Bu aşılar ücretsiz ve sadece pasaportunuzu götürmeniz yeterli kayıt olmak ve aşı defteri almak için.

Evde yeme-içmeye dair kalan ne varsa arkadaş ve ailelerimize götürdük.

Gideceğimiz ilk destinasyon için couchsurfinden buluşma ayarladık.

Ev telefonu ve internet aboneliklerini iptal ettik.

Yolda gerekli olacak dokümanları ve pasaport kopyalarını ayrı bir yere kayıt ettik.

Bir kaç vesikalık fotoğraf çektirdik.

Bir acil durum ekibi oluşturduk.  (ne olacağı belli olmaz derler, dalış yapmaya gidersin başına bir şey gelir, kimseye de haber vermemişsen bir de…  olmaz tabi ! )

1 yıllık seyahat sağlık sağlık sigortası yaptırdık.

Biriktirdiğimiz paranın riskini dağıtmak için, hesapları ikiye böldük.

Sponsor bulduk 🙂 Seyahat hazırlığının en keyifli kısımlarından biri. https://aklindanbirulketut.com/destek-ol/

En yakın arkadaşımıza biz yokken gerekli olduğu durumlarda müdahale edebilmesi için noterden vekalet verdik.

Ve bir veda partisi organize ettik. Sanırım 7 yıl önceki düğünümde bile bu kadar eğlenmemiştim. Sırf böyle bir parti için  bir daha para biriktirip bir daha dünya turuna çıkılır: )

Peki yaklaşık 1,5 yıl sürmesini planladığımız bu yolculuk için yanımıza neler aldık?

Daha önceki seyahat tecrübelerimizden de, diğer gezginlerin yazdıklarından da gördüğümüz kadarıyla ne kadar az eşya o kadar mutlu gezginler. Çünkü o çanta gün geçtikçe omuzlarında ağırlaştıkça ağırlaşacak.. Bu nedenle çanta hazırlarken mümkün oldukça minimumda tutmaya çalıştım. Sırt çantam 45+10 litrelik Lowealpine marka, ama ben şimdilik 45 litresini kullanıyor gözüküyorum… Ağırlığı  10 kg geldi ama botlar ve kot pantolon hariç. Botları Moskova’daki yağış nedeniyle ayağıma gidip gideceğim. Bir de ön çantam var. O da 15 litre ve yaklaşık 2.5 kg.

Eşya seçerken dikkat edilmesi gereken bir çok önemli unsur var. Malzemenin teknik özelliği olması, sizi bir çok farklı şey almaktan kurtarır. Koca koca kazakları yanında taşımak yerine, alacağınız bir içlik, üzerine polar onun ve onun üzerine de mont hayat kurtaracaktır Bakmayın böyle çok gözüktüğüne, katmanlar halinde olduğu için sıcak geldikçe çıkarma ve başka eşyalarla kombin yapma şansına sahipsiniz.

9  tshirt, 2 short, 1 elbise, 3 pantolon (trekking pantolonu, su geçirmeyen ince kumaştan bir pantolon ve bir de jean), 2 üst içlik (biri kısa kollu biri uzun kollu), 1 alt içlik, 2 takım bikini, bir adet ince bir hırka,  iç çamaşırı, çorap, tayt,  bir adet uzun beyaz koton tunik (gerektiğinde plaj elbisesi olarak, gerektiğinde taytla dışarıda giymek için)

yağmurluk (Marmot)

kaz tüyü mont (Marmot)

eldiven

2 adet buff (biri kışlık atkı niyetine diğeri hem bandana hem kafayı güneşten korumak için)

Peştamal ve profesyonel havlu (bu havlu kendi ağırlığının 10 katı kadar su çekme özelliğine sahip)

Su geçirmeyen bot (Asolo)

Sandalet (Keen)

Parmak arası terlik

Kemer

Kitap (Tunç Kılınç’ın Sıfır adlı kitabını okuyordum yarım kaldı, bu şekilde bırakamazdım ve birlikte seyahat etme kararı aldık: ) )

Takı. gezginiz diye süslenmeyelim mi ? : )

Gerekli olabileceğini düşündüğümüz ilaçlar

Pasaport çantası

Notebook

Aksiyon kamerası

Fotoğraf makinası

Elektronikler için şarj aletleri ve kabloları

Kafa lambası

Şapka  (Şapkalarımızı da Qatar Airways hediye etti yolculuk kiti ile birlikte)

Islak mendil

Makyaj malzemeleri, parfüm, krem, sabun, şampuan (hepsi seyahat boyu ambalajlarda)

İsveç çakısı

Kalem

Defter

Plastik çatal kaşık bıçak seti (Aladdin Marka)

Yarım litrelik termos (Stanley marka)

IMG-20160606-WA0012IMG-20160606-WA0013IMG-20160606-WA0010

Saat 05:15..  Biraz uyusam hiç fena olmayacak. Enerji gerek.. Sabah 11:50 de uçuş var..

Bakalım bizi neler bekliyor?

Berra

One thought on “Dünya Turuna Hazırlık

1. Merhaba, biz de önümüzdeki ay (sizden neredeyse tam bir yil sonra :)) yola çıkıyoruz. Bu hazırlık listesi ilac gibi geldi. Bu aralar biz de sigorta meselesini cozmeye calsiiyoruz. 1 yillik seyahat sigortasini nereden yaptırdınız acaba? Turkiye’deki sirketler genelde yalnizda 3 ay gecerli policeler sunuyor. Yabanci alternatiflerse cok pahali 😦