Langkawi Adası- Zincirleme İyilik Tamlaması

Malezya’da Georgetown’dan sonraki durağımız Langkawi adasıydı. Burası hem Cenang plajıyla ünlü olmakla birlikte hem de vergisiz alkol ve sigara satan duty free mağazaları ile de çok meşhur. Yani bu adaya geldiğinizde birayı sudan ucuza içebilirsiniz. Nasıl gideceğimizi araştırırken baktık ki direkt giden feribot bileti fiyatları çok pahalı. Otobüs biletleri daha uygun ama hem otobüs için hem adaya geçen feribot için para ödeyeceğimizden neden otostopla gitmiyoruz dedik. Georgetown’dan feribotla karşı kıyıya geçtikten sonra baktık otoyolun girişindeyiz. Tam yeri. Tabi aklımızda hala başarısız Tokyo otostop denemesi var. Japonya’da olan Japonya’da kalır dedik ve doğru istikameti bulduktan sonra başladık otostop çekmeye. Bu sefer şansımız yaver gitti ve on beş dakika içince bir araç durdu. Yaşları 18-20 arasında değişen dört tane üniversite öğrencisi bizi arabalarına aldı. Tabi biz binince arkayı dörtlemek zorunda kaldık ama sonuçta bir araç bulmuştuk. 82 kilometre yolu akraba şeklinde gittik, çocuklar sağolsun bizi Langkawi adasına geçeceğimiz Kuala Kedah’daki feribot girişine kadar bıraktılar. Yarım saat sonra kalkacak olan son feribotu da yakalamak şans oldu gerçekten.

20161030_175006

Bu arada Asya ülkelerinde klima kullanımı oldukça yaygın. Öyle böyle değil ama insanca açmıyorlar. Feribota bir girdik, içerisi soğuk hava deposu gibi. İki saat dişlerimiz bir birine çarpa çarpa yolculuk yaptıktan sonra akşam dokuz sularında Langkawi adasına geldik. Çıkışa doğru yürürken yolculardan biri nereye gittiğimizi sordu. Biz her zaman olduğu gibi bir rezervasyon filan yaptırmadan adaya geldiğimizden, sadece merkeze gitmek istiyoruz dedik. Tabi Langkawi adasında toplu taşıma olmadığını bilmiyorduk. Akşamın o saatinde ya taksiye binecektik ya da motorsiklet kiralayacaktık adamcağızın dediğine göre. Biz napalım diye birbirimize bakarken, adam birden bize “eğer burada yarım saat beni beklerseniz ben ofisten gider arabamı alırım nereye gitmek istiyorsanız bırakırım” dedi. Biz tamam dedik ve bir kafede hem yemeğimizi yedik hem de beklemeye başladık. Gerçekten de yarım saat sonra adının Azam olduğunu sonradan öğrendiğimiz adalı abi geldi bizi aldı. Bize yolda hem ada hakkında bilgi verdi hem de kalabileceğimiz uygun bir yer bulabilmek için yer aramaya başladı. Bu arada eşi hasta olduğu için misafir edemediğinden dolayı da bizden özür diledi. Yoldaki tabelalardan İstanbul Restaurant’ı görünce dikkatimi çekti, sordum ne tarafta diye. Adamcağız üşenmedi, hadi gidelim sahibi ile tanışın, kendisi zaten benim arkadaşım dedi. Gittik Ata Bey ile tanıştık, yanında dönerci olarak çalışan genç arkadaşla sohbet ettik. Bu arada göz ucuyla fiyatlara bakıyoruz bir yandan. Fiyatlar uçmuş bir künefe 29 lira, neyse çaktırmadan menüyü kapatıp, vedalaşıp dükkandan çıktık. En sonunda böyle kalabalık bir caddenin orada Azam Bey’den bizi indirmesini istedik. Saat olmuş neredeyse on bir. Daha önce adaya gelen bir arkadaşın kaldığı yeri ararken karşımıza çıkan bir kadın yardımcı olabilir miyim diyor. İşe bak, bu Malaylar bize yardım etmek için sıraya girdi galiba bugün. Biz kalacak yer arıyoruz deyince beni izleyin diyor ve bir hostelin önüne getirip yanımızdan ayrılıyor. Hostelin önünce ne göreyim başka bir Türk lokantası. Burası biraz daha kafe tarzında ama kocaman nazar boncuğunu görünce pek bir seviniyorum. Tabi saat epeyce geç olduğundan önce cafeye selam vermek yerine, hostele gidip yer soruyoruz. Çocuk demez mi kapatmak üzereydim son anda geldiniz diye. Daha ne diyeyim ben? Bugün karma hep bize çalıştı zaten. Varsa yer kalalım diyoruz da fiyat birazcık pahalı geliyor. Kısa bir pazarlıktan sonra ortada buluşup ödemeyi yapıyoruz ve o gece iyi bir uykuyu hak ediyoruz.

Ertesi gün buradaki Turkish Kebab House’un işletmecisi Ufuk ve Şafak kardeşler ile tanışıp saatlerce sohbet ediyoruz. Bir süre sonra babaları İlhan Abi ve anneleri Şule Abla da bize katılıyor. Sonra birden bire bir hikayenin ortasında buluyoruz kendimizi. Türkiye’den Malezya’ya göç eden maceraperest Akgün ailesinin hikayesi. O da bir sonraki yazı da….

20161101_181046

20161102_142412

**Bu web sitesindeki içerikler izinsiz kopyalanamaz, internet, görsel yazılı basın dahil hiç bir mecrada izinsiz kullanılamaz.

Reklamlar

Bir Yanıt Bırakın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )